Efter et vidunderligt og oplevelsesrigt sejlerår i sæsonen 2015/2016 med vores dejlige båd Aura tur/retur til Caribien satte vi hende til salg. Det blev en meget kort proces, da vi fik solgt hende dagen efter vores hjemkomst i Greve Marina i juli 2016. Det viste sig, at salget endte meget ulykkeligt, og den historie kan du læse meget mere om her.
Nu har vi fået Aura tilbage og vi har haft en dejlig sæson i hende herhjemme i Danmark i 2020. Vi har dog besluttet at sælge Aura igen. Vi har nydt mange tusinde timer, og sømil, ombord på den dejlige båd. Vi købte båden i sin tid, fordi vi så Aura som båden, der kunne bringe os trygt og godt rundt på vores livs sejlereventyr. Aura har ført os sikkert gennem hårdt og barskt vejr, har bragt os smukke naturoplevelser og skabt fundamentet for mange dejlige stunder og været vores bolig i 15 måneder.
Nu er vi i gang med et nyt kapitel med far, mor og snart to børn i vores hus i Tune. Vi har mulighed for at deltage i et bådfællesskab med nogle venner i en Impala 31, hvilket er rigtig hyggeligt til aftensejladser, weekend- og sommerture. Derfor er det for meget også at have sin egen 37 fods sejlbåd. Så vi ønsker at sælge Aura, så hun kan bringe glæde til dig og andre – hver enten det er på aftensejladser, weekendture eller hvis du vil hele jorden rundt!
Båden er solidt bygget og indrettet med stor forkahyt, et WC og kabinet, klassisk salon med klap-ud-bord i midten, hvor der kan indrettes 1½ mands sovepladser i begge sider. Køkkenet har to gasblus, ovn og køleskab samt ekstra klap-op-bord. Stort navigationsbord med mange skuffer og fin hyldeplads. Generelt har båden dybe og rummelige stuverum. Fra salonen er der indgang til agterkahytten, hvor der er 1½ mands seng i styrbord side og en enkeltkøje i bagbord side. Der er i alt 8 sovepladser, og ståhøjden er 1,80-1,90 meter i salonen.
Cockpittet er rummeligt og man sidder godt i læ. Dækket er beklædt med teak på dæk og ruf.
Der er gennemført forskellige forbedringer på båden bl.a. fire Andersen ST spil, elektrisk automatpilot, løbende og stående rig fra 2016, genua 2015, AIS transponder og meget mere. Masten blev (i 1998) skiftet til en større rig end bådens oprindelige og sejler derfor også godt i let luft.
Det er klart, at man skal huske at båden er fra 1980, og man forvente at der er en del slitage på båden. Vi har sejlet langtur i den, og den har stået indendørs i en lagerhal i Tyskland i nogle år. Båden er ikke ny, og du skal have lyst til at lave bådarbejde. Et par weekender med knofedt vil gøre underværker.
Hvad enten du vil sejle hyggeture i Danmark eller sejle jorden rundt, vil Aura føre dig trygt frem!
Fakta
Bådtype: Runn 37
Årgang: 1980
Deplacement: 6800 kg
Længde: 11,10 meter
Bredde: 3,50 meter
Dybdegang: 1,80 meter
Skrog: glasfiber
Om Runn 37
Runn 37 er storesøster til B31, og er bygget og designet i Sverige, indtil produktionen blev solgt til Starboats i Danmark. Der er bygget ca. 40 både fra 1980-83, indtil værftet brændte ned. Hovedparten er værftsapteret ligesom vores, og er lavet hos Hinrichsen.
Sejl/rig
Stående rig, 2016
Løbende rig, dyneemafald, 2015
Rullegenua ResenSails, kraftig Darcondug, 2015
Storsejl, genn. sejlpinde Diekow 1998
1 stk. Rullegenua Diekow, Hydranet, 2000
2 stk. Stormfokke: en med pistolhager og en til rulleforsejl
Rulleforstag Facnor 290 R, 2004
Navigation
Kompas
Kortplotter Garmin 720s, 2012
GPS Furuno 32
2 x Vindinstrument Simrad
Autopilot Raymarine ST 6000+, 2004
VHF Garmin 200i, 2011
Garmin AIS600 transponder, 2015
NASA Clipper batterimonitor, 2011
Dæk/cockpit
Elektrisk ankerspil Lofrans Tigris, 2003
CQR Anker 15 kg med 22 m 10mm kæde samt 35 meter blytov, 2015 (båden har dyb ankerbrønd)
Ankerrulle, 2015
2 stk. ekstra ankre, Danfort og ukendt mærke
Sprayhood, 2010
Cockpittelt, brugt 2 gange
Cockpitbord i teak, 2015
Spil, 2 stk Andersen 48 ST, 2012, 2 stk Andersen 40 ST, 2012, 2 stk Andersen 46 samt 1 Andersen 10
Læsejl med lommer styrbord og bagbord side, 2015
Påhængsmotorstativ på agterpulpitten, 2015
Om læ
Gaskomfur med ovn ENO Gascogne, 2011
Køleboks m. kompressor, Isotherm ASU
Trykvand
Batterilader
Forbrugsbatterier (VARTA), 2 x 140ah, 2015
Startbatteri, 1 x 55 Excite Dual AGM, 2012
Landstrøm, både 16A og 32A stik
220 v. stik
Radio/CD Afspiller 2016
Sealock RM69 toilet, 2011
Mørkeblå hynder, 2011
Åndbart hyndeunderlag under alle hynder, 2015
Klapbord samt hylde til køkken, 2015
Vandtank: 200 liter
Motor
Volvo Penta MD2040b fra 2002, sejldrev, ferskvandskølet, Volvo 3-bladet foldepropel fra 2012. Sejlmembran og pakdåser skiftet 2014, toppakning skiftet 2015 samt generelt motoreftersyn 2015.
Brændstoftank: 100 liter
Andet
Fortøjninger – fendere – Redningskrans – Projektør – Div. tovværk – Komplet styrepidestal, Whitlock Cobra, 2003 – Teak på dæk og ruf, limet og ikke skruet, 2002. Teakdækket er spejlskåret og har 12 mm teakstave der er limet på, uden brug af skruer, hvilket giver væsentlig længere levetid.
Pris kr. 299.000
Båden står på Greve Marina og kan besigtiges efter aftale. Skriv til os på aurasejler@gmail.com eller på tlf. 2280 6620, hvis du er interesseret eller har spørgsmål.
Der foreligger en skønsrapport på tysk foretaget af en tysk bådsagkyndig fra maj 2017. Denne har vi til rådighed, og den kan rekvireres ved interesse i køb af båden.
Vi følger Dansk Sejlunions købskontrakt.
BILLEDER
Udover de nedenstående er der massevis af fotos i de tidligere blogindlæg 🙂
Vær opmærksom på at flere af billederne indeholder langtursudstyr som fx solceller, men der følger ikke langtursudstyr med i salget.